söndag 2 augusti 2009

Hej hopp gummisnopp

Red Jojsan på ridplanen vid stallet idag ca 30 minuter. Tog hacket och orkade inte sadla så jag red barbacka. Hon var riktigt lyhörd, lite seg på att komma fram i trav men efter ett tag blev hon pigg och framåt. Älskar hästar med bjudning! Och dessutom så verkade hon trivas bra med hacket så det ska jag nog börja rida med istället för sidepullet som hon nästan totalt ignorerar ibland.. hehe. Tränade galoppfattningar och galopp på böjt spår. Höger galopp som hon brukar ha svårt för satt hon perfekt alla gångerna! *happyface* Småskuttade också över ett litet hinder några gånger. Först skritt, sen trav och så testade jag (för första gången) att galopphoppa med henne. Hon var superduktig och till och med bjöd mot hindret! *happyface igen* Hon som varit så hinderrädd älskar nu helt plötsligt att hoppa! JIIIHAA :DD I dressyren var hon jätteduktig och galopperade lungt och sansat och sökte sig nedåt väldigt mycket. Idag kändes det som att hon och jag var som gjorda för varandra, inte för att skryta då, men det gick så himmla bra! Jag tackar gud att det just vart Jojsan som jag blev medryttare på! Hihi.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera